Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Hein Balkenende

Hein Balkenende

Senior Trainer, Coach en Learning & Development Facilitator

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Video

Portfolio

Skills, Digitale vaardigheden

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • MS Excel
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • Office 365
  • Scrum

Skills, Soft skills

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Daadkrachtige senior trainer, coach en L & D-facilitator met passie voor mens & ontwikkeling, customer excellence en duurzaam resultaat van organisaties.

Professionele scope
Ik help organisaties om klanten te behouden door hen praktische tools met bewezen toegevoegde waarde aan te reiken om grensverleggend te (leren) zijn op alle onderdelen van het klantcontact.

Waarbij medewerkers continu bewust bekwaam en functievolwassen acteren, de kwaliteit van de dienstverlening continu op een hoog niveau wordt uitgevoerd én waarbij het continu toevoegen van waarde aan het klantcontact wordt nagestreefd.

Doel van mijn aanpak is om customer contact professionals in alle lagen van de organisatie van bewust bekwaam, via goed naar geweldig te brengen en te houden! De prestaties van organisaties verbeteren:de kwaliteit stijgt, de medewerker- en klanttevredenheid stijgt, opbrengsten stijgen én kosten dalen. Wie wil dat nou niet?

Ik kies voor de dialoog als verbinding van wens naar werkelijkheid. Verbinding en verbondenheid in mensen zelf, tussen mensen onderling, in teams en organisaties als organische entiteiten. Dat doe ik op persoonlijke wijze, werkend aan vertrouwen en klinkend resultaat.

Kernwaarden
Authentiek, daadkrachtig, inspirerend, commercieel gedreven, klant- en resultaatgericht

Facilitating (your) success!

Hier ben ik écht goed in

Ik ben een daadkrachtige en resultaatgerichte senior sales trainer,coach en facilitator met passie voor customer excellence én duurzaam resultaat van organisaties.Ik help organisaties om klanten te behouden.Ik faciliteer hen door middel van praktische tools om grensverleggend te (leren) zijn op alle customer contact onderdelen en het contact in één keer buitengewoon goed af te handelen.

Waarbij medewerkers continu bewust bekwaam en functievolwassen acteren, de kwaliteit van de dienstverlening continu op een hoog niveau wordt uitgevoerd én waarbij het continu toevoegen van waarde aan het klantcontact wordt nagestreefd

Doel van mijn aanpak is om customer contact professionals in alle lagen van de organisatie van bewust bekwaam, via goed naar geweldig te brengen en te houden!

Ik kies voor de dialoog als verbinding van wens naar werkelijkheid. Verbinding en verbondenheid in mensen zelf, tussen mensen onderling, in teams en organisaties als organische entiteiten. Dat doe ik op persoonlijke wijze, werkend aan vertrouwen en klinkend resultaat.

De prestaties van organisaties verbeteren:de kwaliteit stijgt, de medewerker- en klanttevredenheid stijgt, opbrengsten stijgen én kosten dalen. Wie wil dat nou niet?

Mijn toegevoegde waarde
- Soft skills training
- Sales Coaching
-4P Coaching (Van sleur naar passie in werk)
- One minute coaching
- Quality Management & monitoring
- Learning & Development trajecten
- Onboarding
- Customer excellence

Ik wil graag werken als

Functie(s):
  • opleidingscoördinator
  • sportinstructeur, trainer, coach
  • teamleider callcenter
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Dienstverband(en):
  • Vast
Salaris:
  • 5.000 - 7.000
Aantal uren:
  • 32-40 uur

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

KORT

Authentiek, daadkrachtig, inspirerend, gedreven, klant- en resultaatgericht.

Het succes van anderen faciliteren!


“The best way to find yourself is to lose yourself in the service of others"-Mahatma Gandhi

Mijn droom is dat mensen echt zichzelf kunnen en durven zijn. Dat ze het beste uit zichzelf halen. Dat is persoonlijk leiderschap. Authentiek zijn. Durven stralen. Je kwaliteiten kennen en vanuit je eigen passie een mooie toegevoegde waarde leveren.

Dit geldt ook voor mezelf. Zelf een positieve bijdrage leveren aan mijn leefomgeving. Met mijn positieve energie, enthousiasme en kwetsbaarheid van betekenis zijn. Mezelf en anderen positief verrassen. Door te groeien steeds meer kunnen betekenen.

Ik wil mijn eigen hart blijven volgen. Ik wil blijven geven. Mijn passie voelt zo van mij, zo goed, zo sterk, dat opgeven geen optie kan en mag zijn. Bij iedere tegenslag, die ik uiteraard ook regelmatig ken, probeer ik het innerlijke vuurtje weer feller te laten branden.

Ik vraag me vaak af hoe ik nog beter kan worden in wat ik doe. Ik richt mijn aandacht op mijn persoonlijke groei, mijn professionele ontwikkeling en mijn eigen business.

Door mijn passie te volgen en hierin te groeien komt opgeven steeds minder in mijn gedachten tevoorschijn. En dat is gaaf! Ik wil.Ik verlang. Ik verbind. Ik schep. Ik faciliteer. Ik realiseer.

In dienst staan van en voorwaarden scheppen voor het succes en tastbaar resultaat van anderen is mijn passie.

Als mens ben ik een positief ingesteld persoon die enthousiast is, inspireert en bij voorkeur de handen uit de mouwen steekt om, vanuit vertrouwen en dialoog, de ander te faciliteren in zijn persoonlijke en professionele ontwikkeling.Dat te kunnen en mogen doen geeft mij energie, (levens)kracht en voldoening!

Mijn huidige situatie

Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Tussen 2001 en 2006 werkzaam als zelfstandig trainer, coach en talentontwikkelaar van professionals in sport, publieke sector en bedrijfsleven. Gespecialiseerd in leiderschapsontwikkeling & teamcoaching. Vanaf 2007 ervaring in de fascinerende wereld van het klantcontact als senior trainer-coach, WFM-manager, manager Training Academy, Hoofd Mensen Beter Maken, MT-lid met HRM-portefeuille en eindverantwoordelijke voor privacy compliance..

Je bent bij mij aan het juiste adres bij cultuuromslag naar customer excellence, training & coaching, opleiden, performance dialoog, persoonlijk leiderschap, kwaliteitsmonitoring, privacy compliance, werving en selectie, employee lifecycle en customer excellence van medewerkers op het snijvlak van (direct) sales, customer service en (dialoog) marketing, voornamelijk in energie, telecom en retail.

2001-2006: HB Personal Coaching & Talentontwikkeling
2007-2011: Leenart & Heemskerk Contact Centers
2011-2012: Philipse Business School
2012-2013: KPN Contact en Achmea voor Teamleiders.nu
2013-2014: Sanoma Media en Prominent Zitcomfort
2014-2015: Business Center Post.NL voor Teamleiders.nu
2015-2016: Bax Music
2016-2017: Blue Stone

Opleidingen

Universiteit van Utrecht-Master Psychologie
Hogeschool van Utrecht- Cultureel Maatschappelijke Vorming
School for Customer Management- COPC Light en Dance Certified Trainer
DMCC- DMCC Compliance Certificaat Pro
School Voor Coaching-Leergang Coaching voor Professionals
TTI International Nederland- MDI/DISC Consultant
Atletiekunie- Trainer Loopgroepen
KNSB-Opleiding Schaatscoach A
Talen: Nederlands, Engels, Frans en Duits

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Fervent duursporter (Hardlopen, wielrennen, mountainbiken en wandelen in de natuur)
Hardlooptrainer, performance coach
Co-organisator duursportevenementen
Music Industry Professional (Uitvoerend producent, tourmanager, music manager, stage manager en artist handler op popfestivals)
Plant Based Lifestyle, koken, reizen, filmliefhebber en muziek.

Werkgebied

  • Vleuten 25km
Talentcard®